W roku 2023 zakupiony został nowoczesny samojezdny żuraw hydrauliczny o udźwigu 25 ton, w którym silnik spełnia wymagania normy EURO 6 STAGE V w zakresie poziomu emisji spalin.
Terminal OTPG jest partnerem Projektu Bursztynowa Dolina Wodorowa, w ramach którego planowane jest wprowadzenie w niedalekiej przyszłości do eksploatacji urządzeń przeładunkowych napędzanych wodorem. W pierwszej kolejności dotyczyć to będzie sprzętu do przeładunku ładunków typu Ro-Ro. Planowane do zastosowania rozwiązania będą zeroemisyjne, gdyż paliwo wodorowe używane będzie przez ogniwa generujące energię elektryczną do zasilania napędów elektrycznych, a dostarczane paliwo wodorowe będzie tzw. zielonego pochodzenia.
Równolegle planowane jest w mniejszych urządzeniach do obsługi ładunków drobnicy konwencjonalnej stopniowe zastępowanie napędów spalinowych klasycznymi napędami elektrycznymi, które ładowane będą z wykorzystaniem własnych instalacji fotowoltaicznych, które możemy montować na dużych powierzchniach naszych licznych magazynów płaskich, czyli zieloną energią elektryczną.
Zakładamy również, że w przyszłości nasze największe urządzenia, czyli samojezdne żurawie nabrzeżowe będą wyposażane w napędy hybrydowe, gdzie niewielkiej mocy napęd spalinowy wykorzystywany będzie jedynie do przejazdu urządzenia, a główne napędy robocze do przemieszczania ładunków napędzane będą silnikami elektrycznymi.