Czas na zmiany – 100 tonowy żuraw opuszcza OT Port Gdynia

3 czerwca br. przy Nabrzeżu Polskim w OT Port Gdynia, odbył się załadunek mobilnego żurawia portowego LHM 400 LIEBHERR o udźwigu 104 ton, na statek mv Meri Turku. Maszyna popłynie do Finlandii, gdzie będzie pracować przy przeładunkach rudy żelaza w porcie

Raahe, na terenie którego jednym z operatorów jest firma Liftlink OY, nowy właściciel maszyny.
Przez blisko 10 lat bardzo intensywnej i efektywnej pracy, po przepracowaniu ponad 20 000 motogodzin, służbę na terminalu OT Port Gdynia zakończył ciężki żuraw samojezdny. Sławna „Irena” została sprowadzona do OT Port Gdynia (wówczas Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia), wespół z ówczesnym klientem terminalu ESC Eurocargo, pod obsługę głównie ładunków masowych typu koks. Z biegiem czasu żuraw był wykorzystywany również do przeładunków innych ładunków masowych (śruta sojowa, zboża, kruszywa), jak również ładunków drobnicowych, sztuk ciężkich, ponadgabarytowych i elementów dostaw inwestycyjnych.

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów oraz podążając drogą rozwoju, OT Port Gdynia stara się stale poprawiać swoją konkurencyjność na tle innych terminali i portów. W związku z tym, przed zarządem spółki stoi kolejne wyzwanie w postaci decyzji o optymalnym doposażeniu terminala w nową jednostkę przeładunkową o odpowiednich parametrach techniczno-eksploatacyjnych. Na ten moment analizowane są potrzeby i robiony jest przegląd dostępnych rozwiązań. Pod rozwagę brane są urządzenia przeładunkowe od uznanych producentów światowych, dostosowanych do bieżącego zapotrzebowania, w zgodzie z prognozami na rynku oraz przyszłymi planami inwestycyjnymi.  Nowoczesna infrastruktura i wyposażenie w OT Port Gdynia z pewnością przyczynią się do wzrostu zdolności przeładunkowych terminala i zwiększenia jego możliwości w zakresie obsługi różnorodnych ładunków.