Większy statek armatora Finnlines na terminalu ro-ro
Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia, zwiększa zdolności przewozowe między Gdynia a Hanko. Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią, armator postanowił wymienić statki dwóch linii.
Jednostka MS Finnmerchant, która do tej pory wpływała na terminal OT Port Gdynia we wtorki, czwartki i niedziele, będzie teraz kursowała pomiędzy Finlandią a Niemcami. Z kolei na trasie Gdynia-Hanko zastąpi go MS Finnmill, który pierwsze zawinięcie na terminal ro-ro w Gdyni odnotował w niedzielę 20 czerwca br.
Jednostka MS Finnmill to statek typu ro-ro, który został zbudowany w 2002 r. i pływa pod banderą Finlandii. Jego nośność to 25 732 ton brutto, a zanurzenie wynosi 6,2 metra. Jego długość całkowita wynosi 187,06 metrów, a szerokość 26,5 metrów. Długość ładunkowa statku MS Finnmill wynosi 2 850 m co oznacza, że pomieści o 24 % ładunków więcej niż jednostka MS Finnmerchant o długości ładunkowej 2 300 m.