Doposażenie terminalu OT Port Gdynia w nowy sprzęt
Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt przeładunkowy, OT Port Gdynia wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów, poprawiając jakość wykonywanych usług, zwiększając możliwości obsługi różnorodnych ładunków oraz poprawiając bezpieczeństwo i warunki pracy dla swoich pracowników.
W dniu 18 października 2019 roku park maszynowy terminalu został poszerzony o nową układarkę firmy Kalmar. Urządzenie wielofunkcyjne o udźwigu 33 tony przeznaczone jest do obsługi ładunków drobnicowych, głównie wyrobów stalowych takich jak ciężkie slaby, czy blacha w kręgach, a także pozostałej drobnicy oraz konstrukcji stalowych o wymiarach pozwalających na bezpieczny przeładunek tym sprzętem. Układarka wyposażona jest w widły, bolec do kręgów oraz specjalistyczne oprzyrządowanie, które dzięki ruchomej konstrukcji umożliwia załadunek kręgów w pozycji „okiem” do kierunku jazdy. Może być wykorzystywana do przeładunków w relacjach burtowych (możliwość wstawienia sprzętu do ładowni statku), jak i w relacjach lądowych samochodowych oraz wagonowych.
Roczny potencjał przeładunkowy wyrobów stalowych na terminalu wynosi 500 tyś. ton i jest stale rozwijany dzięki nowym inwestycjom. W OT Port Gdynia w minionym roku obserwowaliśmy znaczący wzrost przeładunków w tej grupie ładunkowej w porównaniu z rokiem 2017. Terminal utrzymuje gotowość zarówno do obsługi eksportowej, jak i importowej.
Do końca roku OT Port Gdynia będzie w posiadaniu kolejnej układarki o udźwigu 37 ton. Bardzo ważną kwestią dla terminalu jest sukcesywne doposażanie go w nowe urządzenia, tak aby możliwości i jakość obsługi oferowana klientom, były stale na wysokim poziomie.
Jest to początek szeroko zakrojonego planu inwestycyjnego, którego kolejnym etapem będzie doposażenie technologii ro-ro i relacji lądowych (obsługa samochodów i kolei).